lördag 12 oktober 2013

Tack Sara, Nor och Diego...ni grejade festen för vårt troll!

Strax efter 8 ringde det påporttelefonen. Vi var förberedda och in kommer Ebbas bästisar och med sig hade de den "hemliga väskan" som absolut inte fick öppnas. Och, hör och häpna en av de största chokladtårtor jag skådat, vacker, rolig och så god att man nästan tuppade av (jag får inte äta sån här och idag vägde jag dessutom för första gången under 87 kilo) Skit samma jag tog mig en rejäl bit och jag säger bara att de här tre tuffingarna kan mönstra in som tårtbagare vilken dag de vill.

Vår lilla dam rövades bort och "äggades" efter konstens alla regler och nu dansar de loss i en lokal vi hyrt av Hyresgästföreningen här på området. Den drivs av några käringar som rusat rakt in i klimakteriet för andra gången is sina liv. Sura och gnälliga, småpåvar som tror att de har makt. Möjligtvis över sina gubbar.
Nåväl, vi skiter i käringarna, jäntan och hennes 25 kompisar har roligt och dansen går för fulla segler. Mamma smyger ner ibland och visar upp sig och klockan 20.00 tystnar musiken och städningen kan börja. Detta överlämnar jag med lätt hand till tjejerna på festen.

En gång till, Tack Sara, Nor och Diego, ni är värda en guldmedalj!
pappa B

Inga kommentarer: