onsdag 9 oktober 2013

En svart dag för pappa B....

Förlust av både bilder, texter,videoklipp,programm och alla mina viktiga handlingar....
Som om inte detta skulle vara nog så kapades min ena dator, den jag jobbar mest på och hade mest viktiga mappar på, bilder program, bildbehandling, videoredigering mm av ett gäng som ringde och sa att det var från Microsoft och hade sett att min dator var utsatt för hög risk. Jag tackade så mycket och sa att jag inte önskade någon hjälp och då började plötsligt skärmen att hoppa med en massa olika sidor. Det kröp då fram att för den lilla summan av 1.500 kronor så skulle de fixa min dator för all framtid. Jag tackade nej och då sjönk priset till 1.100 kronor men jag tackade nej för tredje gången och då var priset nere i 550 riksdaler.
Återigen tackade jag nej och då sa snubben i telefon, pratade engelska med Birdie nam nam accent att då var min dator förlorad.
Jag försökte omedelbart spara ner så mycket jag kunde men bilder och video tar ju stor plats och laddas långsamt- På kvällen startade jag upp burken och då kom det bara fram att jag skulle uppge ett lösenord. Jag har aldrig haft något så där satt jag med kulpåsen i kläm.
Skall försöka hitta något duktig tekniker som kanske kan rädda det som finns kvar av hårddisken. Där några år av mitt brokiga liv och jag önskar av hela mitt hjärta att dessa kapare får brinna i helvetet, eller stryker med i någon naturkatastrof...
pappa B

Inga kommentarer: