onsdag 13 november 2013

Har du inget för dig, åk till Gråbo och käka pizza..

...Idag åt jag en av de godaste pizzor jag ätit. På Pizzerian på Gråbo Torg. Jag beställde en "Pernilla Special" och in kom en fantastisk upplevelse.

Perfekt rund i formen på en lagom mjuk botten utan tomatsås men med en grund av creme frahise, tunna skivor av oxfilé, kantareller och en massa ost. När pizzan kom ur ugnen så lade man på fint riven ruccola sallad ringar av röd lök och tomatskivor.
Lagom kryddad med vitlök var detta en himmelsk upplevelse för både öga och gom. Är ni sugen på någontin i toppklass, tag vägen förbi Gråbo, ni blir inte besvikna..

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Var som helst och när som helst kan man träffa på en Porjusbo. Tror ni inte att när jag satt och åt så svävade det in en vacker kvinna genom dörren. Efter en stund sa hon till mig, hon hörde när jag snackade med chefen.
-Vad roligt att höra lite norrländska i Gråbo. Givetvis kontrade jag blixtsnabbt och frågade varifrån hon kom. Porjus? sa hon och tittade på mig. Jag höll på att trilla av stolen, En Porjusjänta på en pizzeria i Gråbo!
Det visade sig att hon var dotter till "Lill-Kjelle" Söderberg hemma i byn. Detta gjorde ju pizzeria besöket ännu mer trivsamt. Nu skall jag vara nyttig igen, hej på ett tag.
pappa B

Inga kommentarer: