onsdag 13 november 2013

Gubben i fin form...

..bar 70 vårar så än finns det lite krut kvar i gubbskrutten. Tycker om att träna och hålla mig i form (på alla nivåer) och alla delar verkar fortfarande fungera, förvisso i lite långsammare takt och visst tusan känns det att göra utfallssteg med en viktskiva i famnen, det skall jag villigt erkänna. Att promenera iväg 10-15 kilometer är en baggis och gör hela dagen värd att leva. Skapliga promenadvägar här där vi bor gör ju saken lättare.

Vikten minskar sakta men säkert och från att sett visaren på vågen darrande stanna på 99,7 kilo, sä är jag nu nere på min målvikt 85 kilo. Gubben skulle snart fylla 70 och var nästan uppe i 100 kg. Nu ett drygt år senare så stannar visaren på 85-86 (hoppar upp lite ibland från 85 när jag gottar till det lite) men...nu inser jag att jag skall försöka skala av 3-4 k,ilo till innan jag blir nöjd. Lilljäntan tog bilden på mig i kväll när jag var på väg in i min hemliga "skrubb" här hemma. Nu väntar bingen så vi säger väl natti natti till höger och vänster.
pappa B

Inga kommentarer: