tisdag 26 november 2013

Idag hurrar jag för Alfhild som fyller 104 år!

70 år vad är detta, en piss i västerhavet om man jämför med Alfhild Magnusson, som fyller 104 år idag. Hennes intressen, trav och Bingo! Det kan ni andra juniorer ta tag å bita i. Snacka om krutgumma.
När Alfhild fyllde 22 år den 26 november 1922 så öppnade man Tutankhamons gravkammare i Egypten. Detta kittlade nog många och gör det än i dag. Mig bekommer detta inte ett skit. De kan öppna på hur mycket de vill, bara de stänger igen efter sig.

Fast ännu mer spännande var det i Boston den 26 november 1716 för då visades det förta lejonet upp för nyfikna och förskrämda åksådare.
Inte lika spännande hade jag det idag men burr och fy för den lede, jag tvingades skrapa vindrutan i morse, -7,2 grader när jag stoppade nosen utanför dörren. Minus 6 på garagetaket.

Nya näbbskor på Koreanen inför den kommande isgatan. Körde aldrig med dubb hemma i norr, bara valiga sommardäck och försiktigare högererfot. Gick hur bra som helst. Men här nere där det är mer isbanekörning än vinterväglag känns det lite tryggare med spikskor på. Fötterna har ju växt också sedan man lillgrabb i Porjus...

Kolla på Gunillas Däckservice, hon har exploderat i storlek och nu står man som en liten plutt i ena hörnan och stirrar på sin lilla bil. Så det kan bli.

I morgon kommer det förhppningsvis en ny dag med nya äventyr för den här gubben och vad det egentligen kommer att handla om det vill jag inte veta. Nu skall jag sätta mig i massagefåtöljen och ta en "napp" bara så ni vet det.
Kort men jäkligt tuff pass på gymmet i morse och ett nytt, längre pass i morgon med Ivan den förskräcklige väntar. Fuskar med ett extra pass den här veckan, men säg inget. Gå och lägg er tidigt i kväll så ni inte missar så mycket i morgon bitti.
pappa B

Inga kommentarer: