onsdag 27 november 2013

Känner att en förkylning är på G

Skallebang utan sprit är ett dåligt omen.

Vinterväder i Göteborg
Känner att det är en förkylning på G och nu gäller det att mota Olle i grind som de gamle sa när man var liten knodd en gång i tiden. Det blir C-vitainer, wirre och vitlök i en salig kompott. Då flyr både ovälkomna människor basilluskor och annat löst folk. Förhoppningsvis grejar jag detta så att jag är fit fore fight till helgen igen. Idag blir det således halv fart framåt och jag skippade dagens gympass bara för att vara på den säkra sidan. Tur att jag lade in ett extra pass i går i stället...

Hoppas nu att migrationsverket upptäcker att det finns plats för nya svenskar långt norr om Dalälven. Där uppe förfasar man sig över vår inställning här i söder och fattar inte hur vi kan ha den uppfattning vi har om invandringen. Jag lyckönskar alla mina bekanta där hemma i norr till att de i framtiden kommer att berikas med en helt ny kultur som öppnar upp för variationer på renköttet och hjortronsylten, att man i framtiden bör låsa både bilen och ytterdörren. Att den egna snöskotern, sparkstöttingen och skidorna inte längre är ens egna utan då och då försvinner i snöyran. Att det i framtiden inte enbart skjuts på tjädertuppar i skogen utan även på folk i grannhuset om saker och ting inte passar. Detta mina vänner kommer att ge er nya vyer, erfarenheter, upplevelser och en del problem. Men vadå? Problemen är ju till för att lösas och har ni riktigt tur så kommer det om några år att anlända ytterligare 70.000 nya norrlänningar till Boden, Gällivare, Jokkmokk, Kalix, Luleå och kanske även till Snesudden, vem vet.
Ha det så bra och klaga inte, det gör vi så bra här nere i söder
pappa B

Inga kommentarer: