söndag 17 november 2013

+ nio både i Angered och Torrevieja - Spaniens bottenrekord så här långt i år.

Snart är vi ute på hal is. Det börjar kännas i luften att det snart knäpper till. Den hemska tyfonen som drabbat värden kom säkert med lite efterdyningar här hos oss och inte minst uppe hos mina vänner hemma i norr.

I morse hade vi +9 grader här i Angered och det hade man i Torrevieja också. Då frös mina vänner för i förrgår var det 26+ och ett sådant hopp ner till 9 grader det gör att det blir ruskigt kallt på en gång. Men...man säger att det snart skall vara en återställd november temperatur där nere innan tomten kommer.

Jag har haft en någotsånär stillsam dag frånsett att jag jobbade ganska sent i går och tidigt idag. Sedan hade jag bestämt mig för att gå ner och köra ett litet lätt pass på gymmet då jag fuskade i går (jobbet tog all tid).
Men....när man kommer ner bland alla friskusar i källaren så går det inte att sätta sig och köra ett gubbapass utan då växer hornen ut (de på huvudet) och så eldar man på så det ryker ur öronen. Innan gympasset hade jag och kvinnan travat iväg 7 km. Får förmodligen betala för detta i morgon då jag har ett vanligt tufft pass mage/rygg tidigt i morgon bitti. Skit samma, skall man försöka förbättra den gamla kroppen så får man banne mig ligga i också....

Kvinnan gjorde sin fantastiska köttfärslimpa idag så nu ser man ut som en spärrbalong igen fast det stillar väl sig om ett par timmar. Blir lite slögluttande på Solsidan och sedan backar man väl undan mot sovrummet till.
Ha det så fint under timmarna som är kvar på vilodagen..
pappa B

Inga kommentarer: