onsdag 6 november 2013

Oj oj vad smaskigt efter passet!

Det här satt som en fläskläpp efter gympasset på förmiddagen. En rejäl soppa på hönsbuljong. Med nötfärs, massor av goda och nyttiga grönsaker vitlök och ett glas av det förnämliga kranvattnet som Göteborg har att erbjuda. Nu är gubben pigg och alert igen och det är bara att köra vidare, full fart framåt.

Jag har nog varit eller kommer att bli kanin i mitt nästa liv för jag älskar alla varianter av kål. I den här somman hade jag både blomkål, salladskål och broccoli. Lite böngroddar, gröna ärter, sockerärtor och mixad paprika.

Nu blir det stillsamt en stund i massagefåtöljen innan jag kliver ut på banan igen. Kokar en rejäl portion soppa så att kvinnan får med sig lite till sin lunch i morgon. Man skall vara snäll när man är stark, det sa alltid Bamse, så de så!
pappa B

Inga kommentarer: