måndag 16 december 2013

En måndag har inga baksidor...

...men jag har förevigat en hel del. Blir ju tvungen att lägga upp lite andra bilder än löv och radhus nere i Angered. Lite av alla de jobb jag gjort under årens lopp. Hemma i byn tog jag bilder på ett rävspår i nysnör i motljus, den var en höjdare tyckte jag, och många med mig i Porjus fotoklubb. Ibland när jag använder motljus som förstärkare så tänker jag på de där rävspåren. De sitter djupt rotade i mitt fotografiska minne.

Att plåta mode och kvinnor överhuvudtaget är bland det roligaste jag vet. Inte enbart för att det skapar vackra bilder utan kanske mest för att de är så olika personligheter att arbeta med. Modellerna har en okuvig motor, de vill bara vara bäst medans den vanliga kvinnan oftast inte alls villa vara med överhuvdtaget, säger man. Men...efter fem mnuter framför kameran, glada skratt så släpper ofta allting och det spirar plötsligt en liten modell i fokus. Oavsett ålder, storlek och ursprung.
pappa B

Inga kommentarer: