tisdag 31 december 2013

Har ni mycket att stå i, skynda er då för det är bara en dag kvar på i år!

De föesta människor lägger in bilder på söta hundar och katter, champagneflaskor, frukt, hummer och mat både högt och lågt och så önskar de oss ett riktigt Gott Nytt År och sedan är det bra med detta.
Jag skiter i alla vanliga bilder och lägger in en av mina modeller från förr - en liten kattunge- i mycket fint slag. Hon får bli min nyårshälsning till alla mina vänner ute i rymden. Hon får representera en stor del av mitt fotografiska liv. Ett liv bland modeller, det vackra folket, en del helt tomma och innehållslösa, en del fulla av värme och liv. Ett liv i 150 km/tim dygnet runt som tack och lov nu har bedarrat en aning. Fast det dyker fortfarande upp någonting vackert framför min kamera då och då. Ränderna går aldrig ur som de vise säger.

Det här året borde jag kanske lagt in ett par hantlar för jag har tränat väldigt bra. Trillade ner till mitt mål på 85 kilo efter ett rekorderligt promeneraden nere i Torrevieja. Detta har jag slarvat bort nu under helgen då förbränningen varit minimal gentemot kaloriintaget. Resultatet? En nedtrillande muskel på kroppens framsida, som jag får ett helvete att träna bort under de närmaste veckorna. Men jag vet om det, ni kan vara lugna. Till alla er som hänger med mig här på bloggen, tack för att ni gör det. För mig känns det otroligt roligt att veta att det sitter några roliga figurer framför burken och läser mitt svammel och kollar mina bilder. Var nu rädda om era familjer och drick måttligt. Ge fan om grannen sneglar på käringen din, snegla tillbaka på hans så jömnar det ut sig. Ge inte tonåringarna i de lägre åldrarna öl eller sprit, de hinner tids nog fördärva sig ändå, Bannlys alla smällare och kolla på vackra raketer istället. Tag hand om era fyrbenta vänner, de har ett helvete de närmaste dagarna.

GOTT NYTT ÅR hela gänget, hej svejs 2013 och välkommen in i våra liv 2014! 

Inga kommentarer: