tisdag 31 december 2013

Vackert när GP brände av en kvarts miljon rakt upp i dimman....


Jag har varit och är stor motståndare till detta med smällare och fyrverkerier. Tycker att det är fruktansvärt dumt att blåsa iväg tusenlappar på några sekunder rakt upp i skyn. Men lika förbannat åker vi ner och står med öppna munnar och ser ut som fågenholkar i fejjan och ropar Åhhhhh varje gång det smäller och en kaskad av färgade stjärnor dalar ner över oss idioter som står där. År efter år, samma djävla visa. När krutröken har lagt sig över det fula Operahuset så applåderar vi? Varför då, det är väl inget att applådera att prenumerations- och pengarna just har gått upp i rök. De potentater med presskungen Hjörne i spetsen de sitter på salong och dricker starka drycker i fina glas och skrattar åt fårskocken som står där med runda ögon som små Cavalier Spaniel och med munnarna på vid gavel och ropar Åhhhh så fort det smäller...Fan vad jag blir irriterad på mig själv som ger mig ut på detta. I fjol strejkade jag, stannade hemma och tog mig en wirre istället..

I år var det dock betydligt trevligare för nu hade vi min andra fru och Stefan och hans andra fru och våra första fruar med oss och det resulterade i ett par stänkare inne på Radisson innan vi tog spår vagn 9 hem till gettot. Tack vännerna våra för att detta blev av och jag lovar detta är inte sista gången, stänkare på Radisson menar jag. Krutsprutet och smällarna kan de som flytt från eländet få ha för sig själva, jag backar.

Nu har jag kluvit hummer och av kalkonen som inte fanns blev det goda kycklingfiléer som vilken vanlig måndag som helst ed en god sås och ris med saffran, ingen jävla gurkmeja här inte, gult guld från birdie namnam landet skall det vara. skål på er nu lägger jag den här dagen och det här året åt sidan och äter, tar mig en sup och ser fram emot 2014. Tjosan!
pappab

Inga kommentarer: