fredag 13 december 2013

Så var det den här förbannade fredagen igen...

Fredagen den 13:e, det brukar faktiskt var en bra dag för mig även om de flesta människor fruktar just den här fredagen. Frånsett kvällarna då de samlas kring TV:n med chips, rödvin och feta korvar. Som ni alla vet så är jag ingen vän av fredagar. Måndag är min dag och det är snart en ny måndag så jag står ut.

Sagan rullar vidare och denna vintermorgon sm kom jätten Holms fru utskridande över snödrivorna i vit särk med en granruska och två brinnande ljus på huvudet. Jätten själv hade en stjärna i handen och en strut på huvudet. Den lilla tomten Oliver åker ofrivilligt karusell på en skivtallrik men allt löser sig till sist.

Jag skippade träningen idag och har redan dåligt samvete. Väntar nu på att bossen för tidningarna skall ringa och vi skall ge oss ut på en äventyrlig resa här i väst. Mer om detta kanske kommer. Ni får ha det så bra med lussekatter, kaffe och damer i vita särkar med ljus i håret...akta er däremot för herrar med strut på huvudet.
pappa B

Inga kommentarer: