onsdag 4 december 2013

Skall jag veva igång "Radio Garderob" igen?


....flera vill höra min knarrande stämma i etern igen. Är i valet och kvalet om jag skall köra igång igen. Hade ju 389 lyssnare så det kanske inte var så illa i alla fall. Jag kanske kan köra en gång i veckan för att se vad som händer. Skall tänka på det ett par dagar....

Nu har jag fått tillbaka mitt internet vilket gör att jag återigen kan skriva av mig både lycka och elände här ute på nätet. På söndagen tog jag 4:an ner till Svenska Mässan och gick in och såg det vackra folket. Grabbarna som får en 4XXL att se trång ut och de vackra tjejerna med välsvarvade kroppar som svävar fram i trikåer så man kan se allt och lite till. Sedan fanns det ju damer som inte ser ut som damer längre men dessa lät jag passera. Och massor med lönnfeta gubbar som mig själv som tror att musklerna har vuxit och magen krympt bara för att man skaver nere på gymmet ett par timmar i veckan.
Ett okristeligt utbud av olika medikamenter som gör dittan och dattan men mest kostar en sjuhelvetes massa pengar. Vackra kläder i stora storlekar, som hade haft bättre passform på mig innan jag började min väg ner mot ett lättare liv. Träffade flera gamla bekanta, inte minst den vackra lilla Lelle numera en av de stora med sin firma MM-Sport.
Här kommer några bilder på det vackra folket.

Snyggingar med explosiva små läcjerheter i plastkoppen.
MM-Sport bjöd på massor av smågodis i alla dess former.
Helt klart är det att detta med fitness i alla dess former och varianter är hett idag. Alla åldrar i mässhallarna och det sprayaades brunfärg lite här och där, hantlar och skivstänger åkte upp och ner och det poserades, spändes muskler och bedömdes både högt och lågt. Funderar skarpt om jag skall ställa upp i klassen mod. Ä nästa år om jag får med mig någon i samma ålder vill säga. Skall jobba på detta. Magnus Wilhelmsson, ägaren av Nordic Wellnes han satsade ungt och hade Sveriges längsta hinderbana för småfolket. Nästan över hela mässhallen hade hans (och mitt gym) byggt hinderbanan som hundratals småttingar kravlade och kröp sig igenom till föräldrarnas ovationer. Ett bra grepp Magnus, du är en finurlig rackare du och vår platschef, schakmästaren Viktor han var barnpassare med bravur hela helgen.

Starka män loch kvinnor tävlade på scen och publiken applåderade. Här klev det upp en gubbe på scen i vanliga jeans och lågskor och lyfte tungt så det stod härliga till. Allt under publikens ovationer.

Det var trångt på mässgolvet, mycket folk och det hade varit ännu mer under lördagen. Det här är en mässa som från att ha varit en liten plutt med tre fyra utställare nu har vuxit och blivit stor och stark och har förmodligen kommit för att stanna kvar i Svenska Mässans lokaler även i framtiden.

Gladiatorerna fotograferades flitigt inte minst Hero och hans otroligt vackra Amazon, liksom Jenny "Kitsune" Adolfsson, Göteborgs egen stolthet bland Gladiatorerna.

Kläder i mängder både för män och kvinnliga män och de riktiga "ärtorna" alla kunde skaffa sig en äkta fitness utrustning om man så ville.

Jag ville också, men hade inte råd så jag fick nöja mig med några bars och en handgranat med häftig CLA för att få hjälp med fettreduceringen.

Men nästa år, efter valet då man höjt pensionen, då skall jag köpa mig en snygg outfit att ha på gymmet i Torrevieja. -Made in Sweden- så att man inte glömmer bort den svenska tigern.

Appropå glömma bort, ni har väl inte förträngt att den 4 december 1812 då tog Peter Gailard från Lancaster i Pennsylvania patent på gräsklipparen! Den handdrivana naturligtvis. Motorn kom betyligt längre fram i almanackan.
Den 4 december 1963 föddes en annan stor man, Sergej Bubka, grabben som med stav i hande svingade sig över 6.14 meter, lätt som en plätt och idag har dessutom Barbara både den uppblåsbara och den av kött och blod, namnsdag. Grattis brudar!
Det traskar på runt 2.800 Barbara i vårt land. Hur många som ligger ihopvikta i garderober vet jag inte.
Barbro får åka med på samma biljett och det finns inte mindre än 50.100 ärtor som har Barbro i sina förnamn. Till och med dryga 30.000 har det som tilltalsnamn. Jag känner flera och skickar en grattiskram genom rymden till er. Den 4 december 1986 fick vi reda på att Volvo var Sveriges största arbetsgivare med 54.309 anställda. Hur många  eller få man är idag vet jag inte.
Nu skall jag blanda till en superdrink och masa mig ner på gymmet. Kämpar hårt för att försöka fylla upp ärmarna på min T-shirt storlek L. På framsidan sitter den dock ganska tajt ännu.
pappa B








Inga kommentarer: