torsdag 5 december 2013

Skönheten och odjuret, lite sant i alla fall.

Skönheten ser vi ju direkt, men odjuret, Ivan den förskräcklige, min gymkompis han försökte gömma sig bakom plastgranen. Vi har tränat ihop över ett år Vingåkersgrabben och jag. Nu börjar gubben tackla av och klagar på ömmande knän, men jag undrar om det inte är så att någon av damerna på buggkurserna han går på två dagar i veckan, blinkat lite extra så att träningskompisen förlorar mark.
-Jag har lite ont i mina knän, säger han den göken och ser ut som om världens alla krämpor slagit rot i hans, någor rundformade kropp?
Skönheten, vår lilla Linda nere på gymmet håller stilen och ser till att alla vi som försöker hålla oss i form trivs både i skinnsoffan och nere bland vikter och maskiner. Idag har jag ledig dag, men kommer nog att smyga ner och köra lite armar en stund i eftermiddag efter det att jag varit i Mölnlycke ett par timmar..

Kolla nu skall det öppna en snabbrestaurang till här i Angered. Vi har mer restauranger på ytan här uppe än vad man har i centrala Göteborg. Hur fan skall alla överleva? Dessutom har man i stora drag samma utbud i alla. Pizza, kebab, sallad och hamburgare? Två asiatiska och en "riktig" restaurang sedan är det likadan mat överallt. Någon Aha-upplevelse skapar man inte här det skall ni veta.

Soprum i svalen. Ofta kommer det upp skyltar att trappor och trappus skall vara tomma, det år inte förekomma saker och ting där på grund av risken för att en eventuell ambulansutryckning kan gå snett. I vårt trappa har man örmodligen tömt eller grovstädat en lägenhet och vad gör man. Jo man fyller hela trapphuset med sopor. Nu har de stått där i tre dagar och jag har naturligtvis sänt bilden till Poseidon, vårt dåliga bostadsbolag. När som helst kommer råttorna, de på fyra ben att invadera svalen.

Känner mig uppladdad och i fin form så det skall säkert bli åka av den här ärtsoppedagen. Det stormar och fräser utanför ytterdörren men snön har inte börjat dala ännu. Men man hotar från väderlekstjänsten att det skall släppa loss i natt, vi får väl se om det blir skidåkning istället för promenader om några dagar. Klä på er ordentligt och vill det sig riktigt illa så drara jag igång "Radio Garderob" under helgen. Då blir det ännu jobbigare för er att koppla av.
pappa B

"För sina tankar straffas ingen"

Inga kommentarer: