torsdag 5 december 2013

Jaha då var det detta med det tekniska igen

Har hörlurar med inbygd mic, de har fungerat tidigare och de fungerar väldigt bra nu med då jag lyssnar på musik, spelar spel. Men...micken verkar inte fungera som den ska. Skall jag sända Gubben i skrubben från Radio Garderob så måste jag ju ha en fungerande mic. Får väl önska mig en ny av julltomten och börja svammla när det nya året kliver in genom dörren.....

Detta är den kommunala transportavdelningens nya giv
- kameler eller rättare sagt, dromedarer. Ett passande djur för de tvåbenta dromedarer som sköter vår stad. Flera av dem har ju dessutom vana av att gunga fram på dessa djur så det blir lite av en kär nostalgitripp över det hela. Tänk att få se hela kommunstyrelsen dra fram i karavan runt Angered för att beskåda alla nybygge, etableringar och nya byggnadsplaner som finns och håller på att bearbetas här i vårt område. Anneli Hultén klamrande sig fast på dromedarens rygg och med uppspärrande ögon se verkligheten en bit från ovan. Vilken syn!

Vart tog kamelfarmen man snackade om i våras, hus? Är det någon som vet något om detta så spott ut. Är det så att bidraget och bidragstagarna pötsligt försvann? En ny liten kommunal skandal kanske. Här i stan är det så att samtliga politikers garderober snart är överfulla med lik och allt kommer att haverera totalt.

Detta är en stor vinnare. En ChowChow hane från Småland, som sopade banorna, förlåt utställningsringarna under tidigt 60-tal. Han vann rubbet här i Sverige och skalperade många i Norge med. En kraftfull, rödhårig herre som inte var lätt att tas med för konkurenterna. Blå tunga hade han också. (Dock förkunnar inget om tungan åts upp efter det att giganten lämnat jordelivet) I Kina är detta en delikatess.

Grabben är överlycklig, han hämtade in en snöboll och lade i frysen. -Första snön pappa, den skall jag spara sa han och skrattae. Han älskar detta med julen, pyntet, ljusen spänningen och lukten av jul. Med andra ord inte alls lik mig, som bara vill att detta skall passera så fort och obemärkt som det bara går. Fast jag får ju haka på och försöka se glad ut i alla fall.
Nu skall jag i alla fall stänga av burken här och krypa till kojs. Ni får sova så gott hela gänget.
pappa B

Inga kommentarer: