tisdag 21 januari 2014

Nu måste det väl ändå vara dags att göra slag i saken?

Tacka vet jag snygga brudar med minimal utrustning (kläder) det är
bättre än utspelande handbollslirare i gulblå dress. Mer fintness åt folket!

Jag skrev för tre år sedan att den svenske tränarduon med förbundskaptenen "Zoombin" Olsson i högsätet skulle bytas ut. Redan då visade det sig att någon större entusiasm och känsla för spelarna det fanns inte. Bättre har detta inte blivit. Den mesta tiden av matcherna går åt till att klia sig på höger öra och stirra på matchklockan. Bisittaren gör ingen människa glad han heller förutom sin familj kan jag täna mig. En fullkomlig utklassning och mer kommer att följa i morgon då Frankrige står på andra sidan planen.
Nu är det bara att slänga alla videoklipp från den här uppställningen, plocka in lite unga friska krafter, bygg kring Andreas Nilsson, (outstanding denna afton), Zackrisson och Ekdahl Du Reitz med Lucas Karlsson som tungt artilleri i mittentillsammans med "unge Fahlgren. Låt Tobias Karlsson hänga med ett tag till förse Jeper Nielsen med 10 kilo muskler så löser sig försvaret också ganska bra. Kvällens match var förmodligen spiken som gör att en ny epok i handbollens finrum kommer att trädda i kraft. Locket på kistan smällde igen så det ekade över hela Köpenhamn...

Personligen har jag inte gjort många knop själv, mest gått omkring och kramas hela dagen. Jag gillar den stora kramdagen och ser fram emot kyssdagen och vem vet det kanske kommer en liten hångelfredag också när man minst anar. Det kanske gör att jag uppskattar fredagarna lite mer i framtiden.
Nu är det dags att fälla ut landningsställen och buklanda i sängen. Goder natt hela gänget där ute i rymden, under jord och ni som fortfarande sitter och super på stadens restauranger.
pappa B

Inga kommentarer: