tisdag 21 januari 2014

Hur många OS-medaljer tar Sverige? Årets mest prestigfulla tävling!

Nu har just du chansen. Bara du att plocka hem det fantastiska superpriset i årets häftigaste tävling här i bloggarnas värld. Var med och tippa medaljstriden inför det kommande OS i Sotji på den ryska landsbygden. Här smäller det till om några dagar och du kan genom att tippa rätt bli vinnaren av det fantastiska priset -En cykelresa till Norge!
Ditt svar vill vi ha här på bloggen eller via ett litet mess på fejjan där den här bloggen alltid läggs ut.
Priset som består av en cykelresa till Norge kan uthämtas vid lämplig tidpunkt. Cykel och den utrustning som behövs väljer vinnaren själv. (det finns en damcykel, orage Cresent från 1974 att tillgå om man skulle sakna en egen trampolinare) Hur man tar sig hem efter turen upp till grannarna i lusekofta det lägger sig tävlingsledningen, i det här fallet jag, inte i. En dunk med sportdryck av något slag medsändes av arrangören, i detta fallet jag. Viss mediabevakning av cykelturen kommer att genomföras. Huruvida det blir CCB, IFA, DKW, SVT eller Janssons fria TV-bolag det är ovisst just i detta ögonblick. Var med nu och visa att du har koll på den svenska vintereliten, att du är insatt i de Olympiska Spelen till 100%. Jag räknar med att få minst ett svar.

Zackopane VM 1968. Sten Olsson från Särna går ikapp och förbi en av
sina kombatanter. Utrustningen skiljer sig en del ifrån dagens super
slimmade dräkter, skidor och vapen. Här hänger det en studsare mod. Carl
Gustav och slänger hit och dit på Stens rygg. Avståndet till pricken
100 meter och kalibern 6,5. Inga ärtbössor här inte. Givetvis är det jag
själv som tagit bilden, vad trodde du.

Den Olympiska organisationen och vår eminenta morgontidning GP (den är fantastiskt bra att slå in fiskrens i) de tror att vi skall ta tio svenska medaljer. Personligen tror jag att vi tar fem, varav ett guld. Det kommer i curlingen. Förmodligen blir det i damklassen. Resten tar vi i de alpina grenarna och så kör Kalla till sig en bronspeng i första tävlingen. På herrsidan skall vi vara stolta om de överhuvudtaget kommer till start och likaså bland skidskyttarna. Alla placeringar bland de tio bästa får anses som superba. Möjligtvis kan Jesper Tjäder lyfta och skrälla i superslope. Kan bli spelens stora suprice sett med svenska ögon. De som hinner med vill säga.

Nu har jag snart öppnat upp för helgens travfest för spelbolaget -Porjus Pionjärer, mer fläsk i stekpannan- Du vet väl att du kan vara med där om du bara hör av dig.
Här i Göteborg gör man farliga inplantat, tuttar som glider bak på ryggen vid ansträngningar typ fitnessutövning och liknande motionsutövningar. Läppar som blir så stora att de skymmer utsikten liksom penisförlängare som gör att åsnorna rodnar. Men detta är ju ingenting emot det som hände kungen Ludvig den XVI. På dagen, den 21 januari 1793, så skildes hans huvud från den feta kroppen då giljotinen föll och det franska folket jublade. I och med detta skiljande av huvudet från kroppen går Ancien Régim epoken i graven tillsammans med kvarlevorna av Ludde. Tjohej!

Den 21 januari 2008 visade en SIFO-undersökning att 7 av 10 svenskar säger jag till att bögarna får gifta sig med varandra. Så var den saken ur världen. Samma dag fast 1966 så gifte sig Georg Harrison (glasögonprydd Beatle) med Patricia Boyd i Egland men vem fan bryr sig om detta då Hans Olofsson äktade Svea Blomqvist samma dag och samma år. Tårarna sprutade i Byske eller var det nu var vigseln stod. Känner du Hans och Svea? Jasså, inte jag heller.
Nu skall jag sätta mig i massagefåtöljen och fundera på vad jag skall fortsätta dagen med. Jag kanske skiter i allt och sätter mig och försöker stämma min lilla ukulele. Vem vet!
pappa B

Inga kommentarer: