torsdag 23 januari 2014

Rutor på magen, det var längesen!

Jag blir så full i skratt en del dagar då jag är nere på gymmet. Killarna sliter och kämpar för att få sex markerade rutor på magen. Jag har fullt sjå att hålla ordning på den enda ruta jag har, den vill gärna svämma över på kanterna och ta en mer äggliknande form. Detta med rutor en s.k sexpack det var så länge sedan att jag har glömt bort det. De fanns där under min tid i FN nere i Gaza. Det var året när vår herre gick omkring i kortbyxor, då fanns det sex mindre markerade rutor där. Den enda sexpack man numera kan stoltsera med, det är när pensionen kommit och man kan bära hem en sexpack pilsner från slaktare Lidl.

Varje dag får jag syrliga kommentarer från olika människor både unga, gamla, kvinnor och män. Mest män faktiskt. -Vad fan håller du på att träna för, tror du att du skall få en sexpack. Är du rädd för att bli gammal? Badbyxekomplex? Jag är väl inte rädd att bli gammal, jag är ju för fan redan över 70 år, har i bästa fall 29 cm kvar på tumstocken. Badbyxekomplex? Det var 20 år sedan jag hade på mig ett par badbyxor, använder badshorts. Jagar en sexpack, den tiden är förbi för länge sen. Nej alla hånfulla gubbjävlar jag tränar faktiskt för att jag tycker det är roligt och för att jag mår mycket bra av det.

Ni kan sitta i er soffa och fisa, äta chips och ha magen hängande ner över pillesnoppen. Glöm bort hur dina fötter ser ut och pusta som fan när du försöker ta dig upp för en trappa.
Jag vet att jag aldrig kan träna upp mina rectus abdominis och glänsa på playan, den tiden är förbi. Men...jag mår bra, känner mig pigg och stark, känner och orkar att bära min egen kropp, rätt så skapligt och jag har förbannat roligt med mina gymkompisar.
pappa B

Inga kommentarer: