lördag 25 januari 2014

Veckans roligaste bild!

Det är tur att man nästan alltid har mobilen i fickan, som idag. Jag och Mr S
mith var en sväng ut till XXL ute i Bäckebol för att spana in lite. Rätt som vi gick där och tittade så stog det en kundvagn bredvid ett bord. Jag slängde ett öga ner i korgen och trodde att det var en docka man hade lagt ner i den. Då...vred dockan på sitt lilla huvud och det visade sig vara en liten knott i vagnen. Pappa, mamma och storashyster kom och alla med breda leenden i anskitet. Knotten i korgen sov i godan ro och sket fullstänigt i både skidor, bandyklubbor och joggingskor. Helt suveränt!
Vi skrattade gott, Mr smith och jag.

Klart att en smart kille skall ha en Smart! Fattas bara annat. Senaste tillskottet i familjen denna lilla minimala raket. Vit och svart, går som ett spjut, dricker nästan ingen bensin. Jag får plats för kameraväskan och några buntar med tidningar och en tjej i framsätet. Baksäte finns det inte plats för så de så.
Kommer att bli en plåga på vägarna mot Lerum, runt Floda och Gråbo samt Landvetter och Mölnlycke, vänta bara.
-Det var det fulaste jag sett, sa dottern men blev superimpad när hon klev in och satte sig.
-Rena skämtet, en katastrof sa grabben, men ändrade sig snabbt när han klev in och satte sig.
Tänk att den lilla överbyggda MC bjuder på super komfort inunder skalet, Det tror man inte, men så har ju Mercedes ett finger med i spelet.
pappa B

Inga kommentarer: