fredag 21 februari 2014

Den här knockouten var segare än väntat...

Tror ni att jag kunde hållla mig i skinnet igår? Feberfri i tre dagar, då kan man börja röra på sig. Det gjorde jag åkte med kvinnan ner till Lidl för att inhandla lite halstabletter och någon god tysk korv, ett snyggt och bra sportlinne att ha när jag gymmar igång igen, och vad händer?
Jo när jag efter en kort promenad från garaget och upp till lyan så dimper jag ner som en klump i massagefåtöljen. Febern far iväg igen och stora delar av Agered snurrar runt. Det är inte sant, jag får klä fåtöljen med dubbelsidig tape så att jag kan hålla mig kvar på lädret. Nåväl det är väl bara att gnaga på det sura äpplet och inse att jag inte är riktigt kurrant ännu...Fortsätter glo på OS och det skall jag säga att det är en herrans tur att det här drabbar mig just under OS-sändningarna annar vet i tusan hur det slutat.

Nu håller jag tummarna för Sandra Näslund oc Anna Holmlund när de hoppar och studsar sig ner för fjället. Bägge två är vidare med skapliga kvaltider så vi får hoppas att de kan vå vidare under dagen.

Kommer ni ihåg att det var Dolly Parton som toppade den Amerikanska Top 40 listan med 9 to 5 den 21 februari 1981 och den biten håller banne mig även bra idag, eller vad säger du?
Lite jobbigare hade mamma Simone den 21 februari 1933 då lilla Simine föddes. Den lilla jazzsångerskan slog igenom 1959 med låten I love you Porgy från filmen Porgy and Bess. Hon stängde av sin fantastiska pipa 2003 och är nu en sjungande ängel högt i det blå...

Den 21 februari 1985 var det fritt fram för de irändska folket att köpa preventivmedel. Efter den dagen stannade befolkningsökningen på Irland.
Operahuset som alla tycker är så fantastiskt och i bakgrunden "Läppstiftet" som jag tykcer ör minst lika fantastiskt. Högst uppe finns eller fanns det ett café med en vidunderlig utsikt. Caféet inne ki Operahuset hade ingen speciell utsik att erbjuda och inget gott kaffe heller för den delen.
Nu tittar vi vidare på OS och håller tummarna för våra två svenska tjejer.
pappa B

Inga kommentarer: