lördag 22 februari 2014

Nu slog truten ihop med en smäll....

...på alla elaka reportrar och vanligt folk som beklagat sig och haft roligt åt Norges lite svagare insatser än väntat. Än en gång har våra grannas i väst (i lusekofta allt som oftast) visat att man har världens bästa skidåkare och man har världens främsta skidnation. Sug på den ni alla skadeglada gubbar och käringar....
Emma Wikén, gjorde vad jag trodde att hon slulle göra. Fast med handen på hjärtat, trodde jag i min enfald att hon kanske skulle ha med medaljstriden att göra. Tji fick jag när jag trodde att Anna Haag skulle vara med som statist, hon gled i mål som elva, jag bugar och ber så mycket om förlåt för mina dumma tankar. Statist det blev Carlotte Kalla. Hon höll inte och här ligger jag och vet att man inte skall träna när man är förkyld. Hon har tömt alla kroppens resurser under dessa veckor, sen åker hon på lite snuva och det tror farfar att hon ej skulle ha kommit till start. Hon borde ha varit vattenlangare åt sina klubbkompisar. Jag hurrar högt från hjärtat över Norges fina framgångar den här fömiddagen och skickar via rymden ett supersort GRATTIS och fyra bamseklemmar?

Hellner har också täppt näsa och borde inte heller ställa upp i morgon och svenska skidförbundet har som vanligt sktit i det blå skåpet och skickat hem både Lars Nelsson och Calle Halfvardsson?
Nu tänker man starta med tre åkare på 5-milen. Då frågar jag mig omedelbart vad fan har Anders Södergren i OS att göra? Åkte han med för att agera flaggutdelare åt Hellner, om det skulle vara så att han kom först upp på krönet före mål? Låt karljäveln spänna på sig skidorna och köra 50 km alltid kan han sabba för någon annan av konkurrenterna. Han behöver inte prestera, det var länge sedan han gjorde det, men se till att fylla de fyra platser vi har i tävlingen.

Kommer det sveska skidskyttelaget in bland de fem första har jag lovat att fylla och tömma diskmaskinen för resten av livet. Ett vad som jag lätt kommer att vinna. Farbror Ferry kör med förkylning, farbror Bergman både bommar och vinglar i skidspret, Lindsröm kan åka in ett par placeringar och kulsprutan Arwidsson som skjuter bäst och snabbast av alla svenskar hinner dessvärre inte undan på skidorna. Jag tror att det blir en skrällvinnare idag. Kanske Italien eller Slovenien?

Tänker ta mig en kopp kaffe mellan alla piller och morfinshotar!
pappa B

Inga kommentarer: