onsdag 26 februari 2014

Landets snabbaste fåtölj...

Måste berätta en rolig episod som hände mig på lördag. Jag var tvungen att lufta mig nu när febern släppt greppet och tog min lilla vita limousine ner till ICA. Körde in i pakeringshuset under affären och parkerade. När jag klev ut och stängde dörren så gled en av Volvis största modeller in på rutan bredvid mig. En parant dam runt 45-50 klev ut och började gapskratta och pekade på min bil. Hon skrattade så hon fick en tår i ögat. Där min bil slutade där slutade även hennes motorhuv, resten förstår ni själva hon hade en jävla lång väg till bagageluckan. Jag gick ffram till henne och frågade allvarligt: Varför skrattar damen åt min lilla limousine? Är inte det lite oförskämt, så säg? Då skrattade hon ännu mer och fick till slut fram, mellan skrattanfallen - Vilken söt liten bil, der ut som de på tecknade filmer, och så skrattade hon. -En sån här vill jag ha sa hon, skall prata med min man, jag vill ha en sån här bil och så skrattade hon igen.

Landets snabbaste fåtölj, med tak.
Jag klappade henne på axeln, öppnade dörren, slog ut med armen och sa, titta damen, detta är ingen bil, det är landets snabbaste fåtölj. Då trodde jag att hon skulle tappa andan, hon tjöt i högan sky och tårarna rann. Rätt som det var rätade hon på sig, torkade en tår med baksidan på sin hand och tittade allvarligt på mig; -Fan den här lilla bilen har gjort min dag, jag var så sur och stressad när jag körde in i P-huset, vad är det för märke? Detta är en Smart, svarade jag och då var det nära att hon gick igång igen. Tack sa hon, samlade ihop sig och gick sin väg.

Jag skall pimpa "Fåtöljen" sätta på en ramp med små extra ljus där fram, sedan skall den stripas upp. Måste köpa nya fälgsidor men det är lite lurigt för den har större hjul bak än fram. Skall se om jag hittar fyra vita, det blir nog läckert. Glad i hågen gick jag upp och drack en kopp kaffe, sedan åkte jag hem igen och var lycklig över att min lilla bil gjort att en medelålders dam fått en liten glädjestund, denna soliga och vackra dag.
pappa B.

PS: Har du några snygga fälgsidor till en Smart liggande, hör av dig

Inga kommentarer: