torsdag 27 februari 2014

Nu gnäggas och fis det på Scandinavium...

Tre kilometer silvertape håller mattorna på plats i stall och stallgångar. Tjugofyra containar fylls med sopor, spån och annat brännbart, 1.500 ton sand har man lagt på isen som ligger kvar på arenan (troligen märkte inte Frölundas indianer detta vid senaste träningen för de åkta på skallen med 6-0 mot Örebro igår kväll)
6000 portioner mat skall hålla alla funktionärer vid liv under tävlingarna och dessa funktionärer har bland annat burit in 2.200 plantor och 100 snittuppsättningar (dessa äts inte upp av hästarna efter avslutad tävling) 130.000 startlistor, resultat och annan information printas ut och det finns 250 skyltar som visar vart alla skall ta vägen. Spelet kan börja. Världscuphoppning när den är som bäst-
Sveriges hopp? Finns inget då RGB ( har inget att göra med digitalt färgval) ligger hemma på rehabträning. Spännande start gör Emma Emanuelsson som startar i en världscupklass för första gången... Jag tror inte att jag kommer att finnas på plats.

En sommardag i Angereds Centrum kan bjuda på många överraskningar. Hoppsan, fel bild detta är hotellmopeden nere i Hurgada i Egypten. Så det kan bli. Nåväl alla längtar vi ju till sommaren eller hur. Om den kommer till Angered eller någon annanstans skit samma, bara den kommer. Kan berätta att jag åkte aldrig med det här ökenskeppet men ungarna  gungade runt och hade jättekul. Mamma betalade.

Idag kryllar världen över med alla miljöfanatiker. Jag vet inte varifrån de kommer men de poppar upp bakom varje buske. Flera av dem i samma ålder som mig själv. Var fanns de tidigare? Det är ju dessa gubbar och kärringar som har ställt till det från början. Nu har det dåliga samvetet hunnit ikapp och då sätter man på sig sin gröna fikusbasker och smyger i buskarna med en morot i handen. -Odla ekologiskt, skriker det så de ekar mellan husen.Men vilken fattig pensionär i det här landet har råd att äta ekologiskt. Nej era pellejönsar, ekologiskt är till för de som har råd att spara en slant av lönen, åker ståndsmässigt i en skinande ny miljöbil, äter mörad oxfilé och broccoi när vi andra äter bacon och frysta gröna ärtor. Hade jag haft råd så hade jag haft hund. Nu har vi en kanin som inte kräver så mycket mer än lite kärlek. En ful jävel, en lejonhuvad vädur, ser ut som om man dragit fram honom ur dammsugarn. Men han är snäll och jag kallar honom för Bergman. Enligt resten av familjen heter han Puffe. Vlket jävla namn. Ja ja vet, när de ropar Puffe sticker han in i sitt lilla hus, han skäms. När jag ropar Bergman kommer han farande och sätter sig och väntar på att bli kliad på huvudet.
Den 27 februari 1929 segrade Sven Utterström i Holmenkollens femmilslopp. Han var den första svensk som vann detta klassiska lopp.
Kommer du ihåg att det var den 27 februari 1967 som Pink Floyd spelade in sin första singel -Arnold Layne-? Jag har plattan!
Elisabeth Taylor, omskriven skådis föddes den 27 februari 1932. Hon stod tidigt på scenen och lämnade den väldigt sent. Vacker, lönnfet och upp pumpad både här och där, glamorens drottning kastade in cigarettpaketet 2011.

Jag har fått iväg hela truppen här hemma så nu tänker jag sätta mig och slöa lite innan jag kastar mig på telefonen och börjar min terrorjakt på nya annonsörer. Det är kul att vara 70+ då får man göra lite som man vill. Både sälja, skriva och plåta. Träna får jag inte göra på minste en vecka till, men sen.....
Lage har namnsdag och vem tusan döper sin lille son till Lage? Jag känner ett par Lage och ingen av dem är speciellt lycklig över sina namn. Namnet kommer från Danmark (det kunde man ge sig fan på). Här i Sverige skuttar det omkring runt 800 som har det som tilltalsnamn, förmodligen har i alla fall 793 av dem danskt ursprung.
pappa B

"Om inte dumbommar gick till torget skulle det bli dålig försäljning"

Inga kommentarer: