torsdag 20 mars 2014

Gong-gongen har gått, nu börjar matchen om turisterna

Mässansvarig för TUR-mässan Farhad Kakavand har all anledning att se nöjd ut. Med en stark stab medarbeterae vid sin sida kommer man även att ro hem årets stora Rese och Turistmässa med bravur. Tjuvstarten i går eftermiddag minglades som vanligt med lite småplock och husets vin. Allt i rätt ordning.





Som sig bör, var det Anika Orgert, pressansvarig och hennes jäntor som tog hand om oss murvlar. de kommer de att göra hela veckan ut. Tack för det.  Kolla bilderna, så här såg det ut sent i går kväll. skräpigt och stökiga montrar överallt. Men ni skall veta idag när portarna slås upp om en halvtimme då är hela mässan tip top, allt finns på plats de är bara oss, tidningfolk och fackbesökare man väntar på. Klockan 14,00 på fredag öppnar man upp för allmänheten och ni skall veta när man slog upp dörren förra året så stod det 3.500 människor och väntade på att få komma in, snacka om intresse för resor och glada dagar ute i världen. Eller varför inte på hemmaplan!


 

Jag fick lille Lasse i min hand igår. Av marknadschefen Julia på Gotlands Båten, det nya rederiet som skall trafikera Västervik-Gotland till priser som kommer att ge övriga folkfraktare över sundet en kallsup av dess like. Alla älskar Lasse, kolla bara på den vackra Ditte från Danmark, hon ville pussa honom direkt. Så det kan bli, en gul liten minianka kommer att bli mässans kelgris, förlåt kelanka menar jag.


Jag tog Lasse med mig i kavajfickan och så tog vi sista 9:an  hem till Angered. Nu är vi på väg ner igen för nya spännande äventyr, Lasse och jag. Slaget om resenärerna kan börja!
Vad bjuder Rese- och Turistbranschen på i år? Det kommer att bli spännande att se.
pappa B

Inga kommentarer: