onsdag 9 april 2014

Idag blev den förskräcklige den förträfflige...

Det är väldigt många som undrar varför jag kallar min träningskompis Ivan den förskräcklige då alla tycker att han är en snäll och timid man. Så idag när vi hade kört vårt två timmars pass så tyckte jag att det var dags att döpa om honom.
Ivan, jämtgubben, som alltid hakar på och bjuder till både på crosstrainern, roddmaskinen och löpbandet, Han tar i så att det knakar när vi lyfter skrot och även om jag ringer ganska sent på eftermiddagen och frågar om han skall haka på och gå en runda så är han med.
Egentligen så är han ju Ivan den förträfflige och så får det bli från och med idag och framåt.

Ta som exempel i kväll. När jag kom hem från jobbet så valde jag mellan att slå mig ner i skinnsoffan, eller röra på mig.
Hade gjort mina 10.000 steg, två tuffa timmar på gymmet och ett ganska så bra jobb med tidningen. Nej fan tänkte jag, är ju sugen på att gå så jag ringer Ivan.
Ivan den förträfflige
Sagt och gjort jag slog en pling och en kvart senare så traskade han och jag väg. Vi gick en lång runda och det han nästan bli mörkt. Detta blir jobbigt för den förträfflige för han ser inte så bra. Men jag nöp tag i jackan på honom den sista halvkilometern och fick iväg honom med spårvagnen.
Jag har idag promenerat i hög fart 22.267 steg vilket gör 15,87 kilometer. Inte illa pinkat om jag får säga det själv.
I morgon blir en dag modell stress, för vi har mycket tidningsjobb att göra. Känns bra att ha 12.000 steg tillgodo om det skulle bli lite ultra rapid under morgondagen. Nu skall jag sova så jag får ihop mina sex timmar på kudden. Gå och lägg dig du med.
pappa B

Inga kommentarer: