tisdag 29 april 2014

Solsken, dimma och riktigt varmt..

..det är inget fel på solande människor, men jag funderar ibland hur ända in i bänken de kan ligga timme ut och timme in på en solstol och steka kroppen. En del tanter är så skrynkliga i fejjan att de måste skruva på sig hatten och gubbar med brun utstående kagge som hotar att explodera vilken sekund som helst. Jag fattar inte hur de klarar av detta...
Men vill det sig väl så kan detta bli vår hemmaplaya i höst. Playa Del Cure ligger bara en minut från lägenheten. Då få jag väl försöka lära mig att sola lite jag med, i alla fall en kvart om dagen. Till att börja med. Ett halvt kvarter upp så ligger ett av Torres största gym så det passar mig väldigt bra. Hela strandpromenaden ett nytt gym utanför dörren är ju inte ankskit om man säger så. Att lägenheten är sprillands ny gör ju inte saken sämre precis.

Körde lite lyxvariant idag. Stoppade i mig en 3-rätters. Startade med calamare och sedan med en helt underbar tunn skiva oxkött med pepparsås och syltade grönsaker, några små kokta potatisar åkte ner också. Finalen fick bli en pannaacotta med grädde och vilda bär (de for omkring på tallriken som bara fan). Men med över 13.000 snabba steg i benen så fanns det säkert plats och kraft att förbränna dem med. Nu har det blivit 4.300 tillså grädden har fått ge sig den med.
I morgon är en nya dag med nya friska äventyr, jag hoppas att du hänger med då också. Just nu håller Real Madrid med en Ronaldo i toppform på agtt spela läderbyxorna av Bayern i Champion Leage. Spanjorerna leder med 3-0.
pappa B

Inga kommentarer: