torsdag 1 maj 2014

Nu jävlar är det derby och Champion final på G...+ hattfinal i Torrevieja!

..att sitta på första parkett i en sportbar i Torrevieja när Altletico Madrid möter Chelsea det går fan i mig inte av för hackor. Jag sket mig på túmmen för jag hade spelat Chelsea som vinnare, men skit samma...
Dans smällare och billig öl, Två svenska flickor som är mina vänner och så lille Lorre, mannen med ett superhjärta för alla lag i Madrid eftersom det är hans barrndomsstad. Det blev en fantastiskt trevlig afton med en skaplig promenad hem från sportbaren i Rosaleda ner till hotel Cano.

Idag har jat träffat den lilla Odille, min súperstar i Torrevieja, och hennes trevliga son Benjamin. En rejäl grabb som studerat klart till veterinär men som jag måste få lite fysisk ordning på. Det tar vi i september om inte den luringen hinner smita iväg upp till Stockholm, innan dess.
Idag gjorde jag en liten nätt promenad när jag tog pausför att äta en glass. Kolla här tre utsökta kreationer, den ena elegant den andra för bedövlig och så vinnarna. Helt outstanding. Kolla bara:

Först har vi den lilla fransyskan, elegant men hungrig som bara den. En baugette med fyllning var ingenting och halvlitern med vatten gick åt för att torka munnen under måltiden. Kolla hatten, uttrycket och den bestämda blicken att det är jag som härskar, ni andra käringar kan ta er i brasan. Viv la France och med den vita vackra rosetten på hatten ligger hon väldigt bra till i dagens hattparad! Lilla Marie kommer förmodligen att gå rätt så långt.
Men skall hon vinna, det väntar tuffa utmaningar runt hörnet. Kolla in nästa bild!

Kolla den tyska Gertrud som samlat ihop halmstacken mitt uppe på skulten och sedan klämt ner en skärm för att inte bränna sig och bli brunbränd vilket inte var så poppis i det germanska riket. Nu hoppas vi alla att dessa smutsiga ränder gått ur och att man lever loppan som alla vi andra med flaggan i topp. Hur som helst, jag lägger min röst på fransýskan än så länge. Tycker att Gertrud ser aningen ansträngd ut för min smak. Förmodligen arbetar hon som revisor på Mercedes Bentz och eftersom jag kör en Smart ( delvis tillverkad av Mercedes Bents ) så borde jag lägga en röst på henne men jag fegar. Vad händer när hamstacken faller ner?

Men här sitter dom. VINNARNA; två engelska rundnetta damer med hatt och parasoll och en förbannat trevlig liten hund som var gladare än glad. Jag korar dess två damer till dagens hattparadvinnare och lägger in det röda parasollet som en extra bonus. De kommer nu att vinna en cykelresa upp till Nordkap. På tandem med korg där framme för att ha den lilla lopphögen i! GRATTIS säger pappa B och jag kommer att sända över ett mail till damerna om startdatum, målgång och försäkringsbevis.

Nu tänker pappa B krypa ner under filten i Torre och sova tills han vaknar.
Kram på er alla glada människor och ni som inte är glada ni kan dra...
pappa B



Inga kommentarer: