söndag 4 maj 2014

Idag hedrar vi vilodagen...

...sitter blixtstilla på en bar och sippar rödvin!
Nej fan, jag skojar bara.Självklart blir det lite traskande runt på gator och torg i dag med, fattas bara. Lunkade på över 2 mil igår så jag håller måttet. Vet inte om kaggen tappat några millimetrar i omfång men jag känns lite lättare på foten i alla fall.

Gårdagens duva är en typisk restauraggäst. Säkert pickar hon upp alla smulor som vi männsikor strör omkring oss. Nästan helt tama, små och gråbeige till färgen med en väl markerad ring kring halsen och ofta i par promenerar de omkring hur lugnt som helst bland kringar, gubbar, ungar och hundar. En märklig fågel måste jag säga. Dessutom verkar det finnas ovanligt lite singlar i duvornas värld.

Tiden går fort när man har roligt brukar vi ju säga hemma i Sverige. Bara några dagar kvar innan det blir retur hem igen. Nåväl nu finns ju möjligheten att komma tillbaka när tiden medger och det gör den ju fram i höst. Tror att jag skippar pirpromenaden idag och trippar ner på stranden i stället, hinner kanske få lite färg på den blekfeta kroppen innan jag återväder till Angered. Käkade små friterade squid sent i går kväll och dessa tar ju flera dagar att förbränna, påminner om små squashbollar. Det kanske visar sig när jag landar på Göteborgs City att jag krympt en aning i omfång. Vi får väl se.
pappa B


Inga kommentarer: