torsdag 1 maj 2014

Ny dag nya äventyr...

Åt glass och trivs som fisken i vatten. Idag är det helg, första maj och det lär vara fullpackat i och på samtliga barer och restauranger idag. Demonstrationer givetvis och det gäller att passa sig så man inte hamnar mitt i protesterna och blir hämtad av Guardia Civil, hårdförda gossar i gröna uniformer. Alltid hjälpsamma ute på stan men barska att sammanstråla med om man inte följer ordningar och föreskrifter.
Glass i olika former och strolekar finns det gott om och här smakar glassen riktigt bra. Tog mig en "Playa del Cura" igår efter en ganska sen middag. Satt som en fläskläpp i en solnedgång. Glass är förhållandevis dyrt här nere så det blir intea många kalorier av den här sorten för min del, fattigpensionär som man är. Men man måste ju i alla fall trycka ner en.

Idag blir det en ren och skär fotograferingsdag. Skall samla på mig lite olika bilder så jag har i framtiden. Lite folk i olika situationer, miljöer och annat som kan vara bra att ha.
Vi syns säkert i kväll om allt gåt som det ska.
pappa B

Inga kommentarer: