torsdag 19 juni 2014

Gårdagens lunch o rökt carré från Jokkmokk...

Kan det här vara en bra start på midsommarhelgen mån tro? Kolla bara en egentillverkad hamburgare 100% nötkött, stekt broccoli och kikärtor. Gott som bara den. Detta åt jag igår.Två stora glas med vatten till och det hela blev en succé för gubben.
På kvällen var det dags för lite Ryvita knäcke med tunna skivor av den fantastiskt goda vedrökta carrén från Jokkmokk (finns ibland på ICA Maxi här i Angered). Jag antar att de flesta använder sig av ved för att röka kött?

Nu drar det ihop sig till dans runt stången. Detta superlarviga tilltag som fått störst genomslag uppe bland grabbarna med tofsar i golfbyxorna. Att klä en stång med färka blomster må så vara men att skutta runt och kvacka som små grodorna och vicka på röven det är rena löjan (inte fisken alltså). Nej tacka vet jag en smäktande finsk tango med en livfull madame som hänger med i både svängar och tvärstopp, det är dans det mina damer och herrar. Midsommarens skutta runt stången kan man spola ner tillsammans med sillaspadet.

Personligen kommer jag att sitta i massagefåtöljen och läsa Catharina Ingelman-Sundbergs " Kaffe med Rån", dricka sprit och skita i världen. Dessutom är jag lite extra glad för att GAIS spelade brallorna av Hammarby igår, vann med 3-1 och rapporterna säger än en gång att farligast på fotbollsmatcherna är polisen. De viftar på med sina batonger till höger och vänster, sätter handfängsel på de som försöker hjälpa dem och förhöjer hatet supportrar emellan...

Se nu till att ge fan i grannfrun, du vet ju hur det slutade sist. Drick lagomt så att huvudet inte sväller mer än två storlekar och försök komma ihåg det sista du säger innan du tuppar av. Glad midsommar på er alla mina läsare.
pappa B

"I taxi far ingen in i himmelriket"

Inga kommentarer: