tisdag 1 juli 2014

....av den tyska stridsvagnen blev det en packmoped...

Jag hade förväntat mig ett ruskigt effektivt Tyskland. En stridsvagn som skulle meja ner de gröna gossarna från Algeriet. Men hej vad jag sket mig på tummen. Av den tyska stridsvagnen blev det bara en packmoppe. Ett inlägg och ett försök till skott resulterade i att Tyskland vann matchen.. 2-1 var ingen övertygande seger som absolut inte gav den mersmak jag trodde att jag skulle få. I mina ögon ett orättvist resultat då Algeriet bjöd på både finare fotboll, mer djävlar anamma och fler farliga anfall. De gröna gossarna skakade om en hel nation och detta rejält...man förlorade i alla fall med flaggan i topp, den saken är klar. Det spel som Tyskland bjöd på måste glädja de andra lagen som är klara för fortsatt spel i VM och även ge ett lyckorus till de lag som har matcher kvar.
Men...det är ju bollen i buren som räknas och Tyskland lyckades till slut pilla in läderkulan två gånger i maskorna.....
pappa B

Inga kommentarer: