tisdag 7 april 2015

Grådaskig dag i dag...

Än lyser solen med sin frånvaro hur nu detta kan gå till då den inte lyser överhuvudtaget. Men det är varmt, grått och det kommer säkert en regnskur vilken minut som helst. Nåväl jag sitter under tak så det spelar ingen roll med lite vatten från ovan.
Nu blommar Mimosan. Stora buskar med de vackra men ack så
lömska blommorna. Dessa är giftiga och kan även framkalla allergier
så det gäller att se men inte röra. Växtligheten rör på sig hela tiden
här nere i värmen.

Folket har börjat bada i havet och under de tre senaste dagarna då solen eldat på av bara den så har det varit full aktivitet nere på playorna. Om en dryg månad börjar turisterna att välla in så sakteliga och då slår alla serveringar utefter strandpromenaden upp sina dörrar igen och lilla Torrevieja blommar upp på nytt. Påminner mycket om städerna vid havet nere på Västkusten, Lysekil och de andra "sommarfavoriterna". skillnaden är att vi har flera plusgrader under hela året här i Spanien.

Jag som bor en liten bit utanför staden tycket att detta är helt perfekt. En kvart med den skrangliga bussen och jag är nere mitt i soppan. Där kan jag lulla runt lite och så tar jag bussen hem efter ett par timmar. Bada kan jag göra i poolen om jag blir sugen. Den har jag 50 meter från huset.
Citronträdet växer och det skall bli spännande att se om det kommer några frukter på det i höst. Jag hoppas detta.
Förhoppningsvis så kommer dottern ner efter skolavslutningen. Hon läser första året på gymnasiet och vill ha sitt sommarlov här nere hos pappa. Kommer att bli jättekul, då kan vi träna lite tillsammans och hitta på en massa kul. Sedan kommer kvinnan och en kompis till dottern ner i augusti. Med andra ord åker jag inte hem alls i sommar om inget speciellt skulle inträffa.
pappa B

Inga kommentarer: