onsdag 23 juli 2008

Havet kommer allt närmare...


Under morgondagen kommer kvinnan och trollen att ge sig ner till villavagnen. Pappa B skall till det frireligiösa Herrljunga för att sätta det sista ljudet till den DVD, som håller på att spelas in. Sedan blir det målning och flyttning igen för att i slutet av veckan smyga ner till gänget, havet och minst en vecka promenerande efter stranden i Olofsbo, eller flytandes i en uppblåsbar fåtölj som jag inhandlade i går. Med ryggstöd, armstöd och hållare för ölen lovar reklamen att den bär 100 kg, så jag klarar mig precis. Det finns även ett hål för fötterna, så jag kan kanske plaska mig över havet ner till Danmark och fylla på med en ny ölburk. Låter rätt så kaxigt må jag säga och med tanke på att jag bara kan halva dykarkonsten, komma ner men inte upp så lär jag nog segla på så grunt vatten att röven släpar i botten. God natt eller god morron, vilket ni tycker passar bäst.Bilden på gubben i gummibåten med badhandduken som segel tog jag i Poros, en ö i Grekland för 11 år sedan.
pappa B

Inga kommentarer: