måndag 14 juli 2008

Ordningen iordningställd, alla fyra på plats!


Nu leker livet hos pappa B igen. Hela gänget är återbördat till stillheten i Angered. "Skogarnas Konung" klarade av persen att åka med mamma till Jerusalem och dess omgivningar utan större mankemang. "Prinsessan" njöt i fulla drag av att vara ensam hemma med pappa B och bara mysa och se på TV halva natten. Själv är jag totalt utkörd och skall smyga mig ner och lägga mig i någon bubbelpool på något av stadens finare hotell. Kvinnan, tuff som vanligt jobbar sista veckan innan semestern. Det lutar åt Kroatien, eller Turkiet (havet den här gången). Men...inget är bestämt.
Under alla förutsättningar blir det någonstans och jag kommer inte att förvånas om det slutar i Lerum.
Jordgubbarna börjar ta slut och jag frestar med en gammal bild från den tiden då det fanns gott om "gubbar".
Stillhetens lykta sprider ljus över borgen i Angered!

Idag skall vi bara göra en "kortis", kanske vi tittar till båten så att den inte ligger på Antens botten. Men vi får välan se, vad som sker. Hur som helst så återkommer jag med nya äventyr under kvällen.
pappa B

Inga kommentarer: