måndag 14 juli 2008

Phu...nu är det snart dags fär semester, det blir jobbigt!

Många ligger i startgroparna inför den stundande semestern och väldigt många har redan tagit plats i hängmattan eller under paraplyet. Själv våndas jag en aning för jag har så f-b svårt att bara göra ingenting. Kan absolut inte ligga eler sitta i en solstol vid stranden (måste promenera fram och tillbaka = bra för solbrännan och magmuskeln) Jag kan inte sitta i villavagnen och lösa korsord när regnet öser ner, nej då måste jag ut och bli pisseblöt. Och damerna i den här segelbåten, de har inte semester. Har hört att det frestar på både man och kvinna att veva in segel och ducka för svepande bommar eller vad alla stänger heter på en segelbåt.
Hur som helst min underbara kvinna ser fram emot ledigheten, trollen gör det och jag får spela med. Så om det plötsligt kommer att bli svackor här på bloggen. Haven förtröstan, jag återkommer säkert lite då och då när kvinnan måste hem och tvätta. Under alla förutsättningar kommer jag tillbaka när det ordinarie livet börjar igen. Vi kanske syns en gång till innan sänghalmen.
pappa B

Inga kommentarer: