söndag 13 juli 2008

Paus från slotten...

Du får det vara nog med tyska slott ett tag framöver. Trots att jag har det här, slottet Kaars och tre andra kvar så stänger jag Tyskland för ett tag. Idag när "Prinsessan" och jag skulle käka brunch (sov lite för länge) så värmde jag lite prinskorvar och köttbullar. Fick syn på senapsburken -Slottsenap- Jag dök med huvudet före in i kylen och hittade längst in en burk med Dijonsenap och bruncen var räddat. Den andra burken stoppade jag in med ettiketten inåt, där får den stå ett tag. Ägarinnan till slottet här ovan är Kerstin från Vänersborg. Hon pussade rätt groda och fick både prins och slott på köpet. Kanske jagh återkommer med en liten story om henne någon gång i december, vi får välan se.
Talade med min gode vän, greven Wilgot von Axelklaff härom kvällen. Han tyckte att mina beskrivningar om de tyska slotten, i jämföelse med hans egna fastigheter mest påminde om lekskolor och baracker för polska gästarbetare. -Käre bror, mina små residens överglänser samtliga puttefnask slott i Tyskland, det skall du bara ha klart för dig, käre bror!
Där tog historien om tyska slott och herresäten slut. Phu...nu blir det mer jordnära svammel här hos pappa B.
Idag har vi varit lata "Prinsessan" och jag. Sov ganska länge och sen har vi slöat i soffan och sett en hyrfilm, druckit CocaCola och spelat på datorn -Runescape- rätt roligt faktiskt. Nu skall vi återlämna filmen och kanske köpa oss lite onyttiga godisar. Kvinnan och "Skogarnas Konung" är hos mormor och morfar så vi är gräsänklingar här i lägenheten. Nja...Torstelina är hemma också men hon gör inget större väsen av sig. Stampar med baktassen när hennes toalett börjar bli full, det är allt.
Skall nu försöka hitta några fler sökmotorer för jag ser att intresset för pappa B börjar falna och det är inte roligt. Har ni några bra tips så välkommen med dem. Ha det så länge
pappa B

Inga kommentarer: