torsdag 17 juli 2008

Rena lyxen en torsdagsmiddag!


De ser inte så där aptitliga ut som råa. Tigerräkorna från Ecucador. Men med varm stekpanna och fin olja så blir det rena lyxmiddagen. Vi har turen att ha flera mycket bra, och billiga asiatiska affärer i Göteborg. (som allt annat här i staden) Jag passar på ibland att ladda upp med lite olika grejer som hela familjen gillar. Det är olika sorters nudlar, vårrullar och Tigerräkor bland annat. Så...idag medan trollen sov gjorde jag i ordning 2 kg råa tiger. Skall frysa in dem i lagomt stora portionspåsar och sedan är det bara att ta fram, tina upp och fräsa lite lätt, salta (om man vill det) och helst dippa dem i olika starka och söta såser (givetvis skalar jag dem innan, dummisar där).
Titta vad fina de är när de kommer upp ur stekpannan!


Röda och läckra och de smakar fantastiskt gott. Detta blir plockmat i eftermiddag när hela truppen är samlad. Jag har även fixat till två såser. En lite söt/sur (trollens specialare) och en vassare paprika/curry variant till kvinnan och mig. Mums filibabba!
Nu skall jag ner och redigera färdigt en film med Mr Barrington. Vi höres och synes
pappa B alltid på språng!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vilka smarriga räkor.smakade dom lika gott som dom ser ut?är allt bra med er?hör av dig när du har tid.ha det .jennie

Pappa B sa...

Ser man på, är det inte självaste pinuppan som är ute och smyger. Kul med en kommentar, de regnar inte in varje dag.
pappa B