fredag 1 augusti 2008

Havet suger....

...och man blir allt mer lik en kräfta, men...vadå det är ju snart premiär för de små svarta odjuren (de blir röda när man kokar dem så klart) Läste i bladet att det är turkiska och kinesiska Jumbokräftor som toppar om man väljer de små röda. Här nere i närheten av Glommen är det havskräftor som gäller. Jag skiter i vicket bara jag får kräftor i augusti. Snart fyller jag gubbe och skall försöka hålla mig borta från vänner och bekanta så gott det går. Jag vet att några kommer att fånga in mig, men det är positiva smällar som man får ta. Om 8 dagar får jag åka gratis spårvagn, djävlar vad jag skall åka, fram och tillbaka mellan Va. Frölunda och Angered, dagarna i ända. Nej, då jag skojar bara. Här är en liten interiör från villavagnen. Sitter i soffan och bilden visar en bit av köket. Till vänster har vi matplatsen och innanför sovrum och ett rum för toan och tvättstället. Riktigt mysigt faktiskt.
Även i kväll, klockan 21.00 stack "Skogarnas Konung" och jag ner till havet för att köra lite bollkastning. Kallt som satan när man stoppade ner fötterna men efter ett tag var det varmare i vattnet än i luften. Hoppas man klarar av blåskatarr och snorig näsa nu när det snart är dags för Turkiet igen. Kvinnan och "Prinsessan" skulle smyga ner och fiska krabbor. Drar mig ner mot sovplatsen och hoppas ni mår bra. Har dåligt med kommentarer, men det är väl fler som har semester från sina datamaskiner.Ha en skön natt och en strålande morgon.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja farsgubben
här uppe har solen äntligen minskat sina heta strålar men tyvärr drog en tromb genom byarna och ställde till det ordentligt, läs PT.

Hoppas ni har det gott i villavagnen, vi börjar bli klara här nu och snart drar vi mot nya lyan, packat klart allt och små städar - putsar fönster osv.

skickar ett flyttkort sen!

Krama om småttisarna

cornelia sa...

Du har det riktig bra. Idag ska ta på mig en 8-9 timmars bröllopsfotografering, men det har kylad ner nu, så jag kommer inte behöva byta 2-3 gånger. Och hur ska man klä sig när man ska fota på marken och en halv timma senare i kyrkan? Det är alltid mitt största dilemma...men men...vädret är på min sida...fina moln kommer upp.
Vi hörs på måndag.

Cornelia