torsdag 4 september 2008

Ekonomisk säsong.....


I morse gjorde jag en yttersving, ha ha, blev rätt fyndigt detta. En yttersväng menade jag, in i garderoben. Då körde jag höger stortå i golfbagen så det small om det. Hoppandes ut på ett ben, med starka salvor forsande ut ur munnin insåg jag samtidigt att jag inte slagit bort en enda golfboll den här säsongen. Vad skall det bli av mig när jag blir stor?

Präst (det tycker alla) går inte, jag svär för mycket-
Rektor (alla gapskrattar) jag kan inte ta så mycket skit.
Polis (det tycker ingen) har för dåligt temperament.
Läkare (alla reser sig och går hem) är på tok för oteknisk.

Eftersom minnet svajar betänkligt, konditionern börjar avta, håret tunnas ut och synen försämras så återstår bara jobbet som domprost i Skara. Kan ju sjunga kanon med Bert på lördagarna, för att få tiden att gå.. Hur kan man glömma bort att spela golf en hel säsong?

När jag ser bilden från golfbanan i Souss, Tunisien så får jag en tår i ögat. Näähä, det var visst ingen tår utan gelén i håret som smälter så här nära laptoppen (saknar fläkt så den blir varm som satan efter 5 minuter)
Skall plåstra om tån, sedan återvänder jag under dagen.
pappa B

Inga kommentarer: