torsdag 4 september 2008

Satsar lite på Cairo innan sängen...


..blev mycket imponerad av den delen av Egypten 1963 då jag via FN-tjänst hamnade bland de underverk som byggts upp i kanten av öknen. Borde har varit där fler gånger, men de egyptiska turistmyndigheterna inser inte vikten av att sända ner pappa B dit igen. Tyvärr. På mässor runt om i norden så lovar de stort men håller lort.
Idag har jag flyttat färdigt från det lilla kyffet på tredje våningen till ett betydligt större utrymme på våning ett. Skall bli väldigt skönt att göra klart där och bjuda in lite vänner på en sup och lite gröna ärter. Gröna ärter ja, har faktiskt planer på att skriva en kokbok som skulle heter -Ärtor och vitlök-
Den ligger på planeringsnivå än så länge, men en del material finns redan dokumenterat av mig.
Nu sover hela styrkan sin skönhetssömn. Inga jätteharar eller andra konstiga djur har förbryllat kvinnan och nu är det även dags för mig att krypa under dunet.
Sov så väldigt gott
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skall åka dit snart. Ser fram emot det! Har du några tips som jag inte får missa?