måndag 1 september 2008

Höga berg och djupa dalar...

Merano i norra Italien. Där var jag och bevakade damernas EM i handboll för ett par år sedan. Inga hotell mer än ett litet ett högt uppe vid foten av det höga berget på bilden. Ingen i hela byn visste att det spelades EM där och det lilla torget påminde mer om en kyrkogård än ett Italienskt bytorg. Hur det internationella handbollförbundet kan med att lägga en stor turnering i en sådan här håla kan nog ingen handbollsintresserad människa förstå. Visst det var vackert men så himla kallt i hotellrummet att jag vid ett tillfälle under veckan fick en svensk tidning av en kollega i pressrummet. Den rev jag ut sidorna i och tätade springorna i väggen med. Tog alla filtar som fanns i rummet, svepte in mig och lyssnade på en talbok varje kväll hela veckan. En sak är säker, hit åker jag ALDRIG mer, denna plats har vår herre och hans lärjungar samt andra höga potentater glömt bort.

Men, visst var det pitoreskt med små inlägg av mys, som här då hästdroskorna rullade förbi. Men det finns ju hästar på annat håll så även om de fick rätt höga poäng så räcker det inte för att få mig att återvända.

Betydligt varmare bland flickor och frisyrer

Förvisso har jag ett mycket stort hjärta för handboll, både dam och herr. Men...börjar man jämföra med iskalla trähyddor i Italienska alperna och vackra tjejer iordninggjorda för att representera i frisör-SM då är saken klar. Jag väljer salong Figaro i Västra Frölunda före Merano.
Idag har dagen passerat stillsamt och jag har förberett mig inför kommande reportage. fixat några bilder och börjat fila på en text om att vara doula. Vet du vad detta är? Få se om någon av mina läsare kan komma med rätt svar?
Nu kryper jag ner under duntäcket. Zzzzzzzzz
pappa B

Inga kommentarer: