torsdag 25 september 2008

Hon är riktigt fin, lik sin morsa när hon skrattar....


Det var författarnas dag igår...Fackbesökarna på Bok & Biblioteksmässan dack vin spillde på manchesterkavajen och hade allmänt trevligt. Författare av alla kalibrar skrev dedikationer i sina böcker, drack vin och spillde också på manchesterkavajen eller yllekoftorna. Hårdrock, gitarrspel och sköna toner av glad lärarinna, unison sång (när vinglasen var tömda). Stämningen på mässan var hög och för en läsare av rang är detta ett eldorado.
Träffade mina två små författarinnor både den Karelska solskenskvinnan och Göteborgs deckardrottning. Bägge två i mycket fin form. Dessutom hade jag förmånen att få stifta bekanskap med Railis fina dotter Jessica och lille "Adde" (ett ovanligt snällt litet barn) lika leende som sin mamma, med vass tunga och glimten i ögat. Frågade om hon var beredd att göra samma bedrift när tiden var mogen. Att skriva en bok om sin mamma? -Vi får väl se, sa hon
Jan Guilluo hoppade från scen till scen och pratade sig torr i munnen om Arn. Men jag låter bilderna få göra resten.



I morgon, lördag så släpps allmänheten in på arenan. Då blir det en rykande åtgång på böckerna, det garanteras. Med eller utan krumelurer på pärmarnas insidor. Jag vinglade hem ganska mätt på både böcker, små snittar och rödvin. Hick!
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för igår! Du var då mig en rolig gubbe. Ler bara jag tänker på dig :) TACK för de fina orden och den fina bilden. Adde och jag känner oss hedrade. Hoppas vi ses snart igen. Kram kram

Anonym sa...

Ja visst blir man mätt på böcker
Jag var där i 5 timmar igår :P

LJ Media sa...

Ciao Bernt!
Såg du om min förläggare marknadsförde boken jag skrivit om Fadde ordentligt?
Jag stack söderut några timmar efter releasepartyt så jag har noll koll på Bok & Biblioteksmässan i år.

Pappa B sa...

Tjenare Lj
Hörde att du var med ner till Tyskland. Dorint är ett ruskigt fint ställe. Körde du lerinpackningen efter konstens alla regler? Vi har ju varit där en gång tidigare så du har väl rutinen inne.

Hade jag fått lite förhands så hade jag kollat upp detta med din bok om Fadde, givetvis.

Skall du med på jazzturen med Hurtigruten? Hör av dig

Pappa B sa...

Hej tjejer
Tack för kramen, den satt fint. Tar ju emot alla ömhetsbetygelser jag kan få, av kvinnorna, nu när det blir längre och längre ner till marken.
Fast Carina var ju lite snål förståss. Fast jag vet inte vad :P betyder. Det kanske är någonting riktigt bra, vem vet.
Tack för att ni syns lite då och då.