tisdag 30 september 2008

Hu jeda mig, nu rasar miljonärerna.....

Värsta börsdagen!
Fortsatt ras!
Våg av varsel!
Oenighet om sammanslagning!

Vilka dystra rubriker och som grädde på moset har en gubbe i vår närhet drabbas av influensa!
Det är skit med världen och det hjälper inte med ett äpple om dagen längre. Men...i allt elände kan en fattig sälle som pappa B känna sig som en vinnare i alla fall. Inga banklån, inga pengar på banken och en bekräftelse på posten igår morse. Den förkunnar med fet stil att mitt pensionssparande faller ut med fyra kronor i månaden, livet ut. Med andra ord får jag 48 kronor om året att russla med. Har jag tur, och väljer rätt krog, så blir det en starköl och förhoppningsvis en skål med jordnötter.
Till skillnad från så många av de rika grabbarna har jag mitt personliga konto fyllt av kärlek. Både till mina närmaste här hemma, men till många fler utanför den innersta kretsen. Att tycka om är inte svårt för mig, att tycka illa om är ännu lättare, dessutom betydligt lättare att säga.

Just nu är det billigt att flyga till Turkiet!

Idag blir en arbetsdag. Bilder skall iodningställas, texter skall skrivas och stolar skall skruvas ihop i lokalen. Storstädningen i "Skogarnas Konungs" rum resulterade i fyra papperskassar + en plastpåse med grejer som vi skall sälja på loppis i början av november. En jättesäck åkte ner i soprummet och i kväll börjar röjningen av "Prinsessans" lilla krypin. Nu skall prinsess-sängen ut och våningssängen in. Myshörna skall iordningställas under sängen och en salig blandninga av McDonalds krims krams skall ner i soprummet, Barbiedockor skall sparas till eftervärlden och Pet Shop figurerna skall ställas i raka rader i hyllan. Phu....
Blir nog tvungen att inhandla en dunk rödvin till kvällens föreställning.

Den försvunne Nathalie från Alingsås har hittats och hennes pojkvän har erkänt mordet. Systemet får en ny mördare att dalta med. Föräldrarna får arrangera en begravning (kanske det känns bättre än att leva i ovisshet om vad som hänt med ens dotter) och livet i lilla Alingsås rullar vidare.
Har varit på bibblan och lånat en bok i kojbygge. Tror att man kan få nytta av allt byggande under tiden då man lekte cowboy och indiander uppe i Kopprabacken hemma i Porjus. För vem f-n vet när resten av det svenska systemet pajar och man blir tvungen att bygga sig en koja i skogen. Just det, skog det har jag gott om, så länge det inte stormar i Småland.
Ha en tvivelaktig dag så kanske vi syns igen.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fint rummet blev.Nu är väl skogarnas konung glad.Känner du något på byxorna?Efter två bitar pizza och en smarrig bärpaj med mycke vaniljsås så kanske byxorna känns lite trånga.Kom gärna ner imorgon också så kan vi nog slänga ihop något smarrigt som du kan smaka på.Hälsa familjen så hörs vi.Kram på dig Jennie.

Pappa B sa...

Arma kvinna vad du svammlar *S*