måndag 29 september 2008

Second hand av högsta klass....

Idag var jag inne i en secondhand affär på Ånäsvägen. Det var som att komma in i en liten boutiqe på en av tvärgatorna till Champen i Paris. Elegant på gränsen till lyx. Smakfullt klädda skyltdockor från en svunnen tid. Dockor med karraktär, i kläder från 50- och 60-talet. Evergreen heter affären och är man på jakt efter en egen stil så är det ett måste att ta en titt här inne.
Magdalena Eriksson heter damen som startade affären redan 1993, Jag blev mycket positivt överraskad och måste bara lägga ut ett montage på några av alla huvudbonader som fanns på en del av dockorna.
I morgon eller rättare sagt om en halv timme blir det en skrivande dag. Hör av mig sedan morgontidningen passerat revy. Natti mina vänner.
pappa B

1 kommentar:

cornelia sa...

Jättefin, ska titta in när jag är i stan.