måndag 29 september 2008

Så här har "Skogarnas Konung" det idag.

Ny säng och hylla, ett nytt databord till hans data, och en ny hurts till pappa B, som lånar en liten hörna för sin ålderstigna burk. Elvis på hedersplats och nu återstår bara städning och total makeover i bokhyllan och rensning av resten av skräpet som fyller i stort sett hela köket.
Våningsängen skall under aftonen monteras upp och myshörna med TV skall iordningställas hon "Prinsessan" som, arg som ett bi är vansinnigt avundsjuk på storebror och hans nya rum. -Jag kommer aldrig att få mitt pyttelilla rum i ordning.
-Gnäll inte, du har ju en hel liten lägenhet, ditt vanliga rum + ett eget litet rum med din dator och en egen toalett med dusch. -Ja en plats för min dator ja, med en hylla som är full av dina grejer ja, och duschen använder vi allihop, så.....Hon fräser till som ett ägg i stekpannan, bjäbbar vidare och slänger igen dörren till sitt lilla krypin. Naturligtvis är det av största vikt (för husfriden och rättvisans skull) att vi samlar oss än en gång och färdigställer hennes rum så fort vi bara kan.
Idag blir det bevakning av de östra stadsdelarna här i staden. Vi får väl se vad vi kan snoka fram. Har inte hunnit läsa "Gubbkalsingen" än så jag har inte blivit så uppretad ännu. Men vi får väl se längre fram på dagen.
Lev väl så länge
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt, nu väntar jag nyfiket på bidler från syster ysters rum också :-)

Pappa B sa...

Kommer inom kort!