onsdag 1 oktober 2008

Godmorgon, nu äter muslimerna igen....

Hittade inga bilder på ätande muslimer så här på stört. Jag sätter in en vacker hästbild. Unga vackra arabiska fullblod på grönbete. De får representera att Ramadan nu är över. Alla mina arabiska vänner följer fastan till punkt och pricka. I kväll och några dagar framöver har de fest, de äter och dansar, sjunger och är glada.

Vi svenskar firar också ibland, vi dansar, sjunger och är stupfulla. Nästa dag har huvudet svällt så att hatten är för trång. Vi har skilt oss två gånger både från den egna frun och grannens. Dessutom, med en vänskaplig klapp på den andre grannens axel, berättar vi att hans bror sätter på hans fru medan han lagar broderna bil. Att Olsson har så erbarmeligt ful färg på sitt hus, så att bilar kör i diket av ren nyfikenhet.
Muslimerna festar också, men under mer ordnade former.
Nu står våningssängen på plats hos "Prinsessan" men hon har krupit in till kvinnan för att sova. När jag dimper ner i bingen så kilar hon fast sig mellan mamma och mig. -Jag är lite orolig pappa, brukar hon säga med sömndrucken röst. -Kryp ner och sov, blir alltid mitt svar, det vet hon den lilla busen. Hon frågar sällan mamma? Nu skall jag i alla fall dra mig tillbaka för den här gången, men om allt går som jag vill, så höres vi i morgon bitti.
Kram och godnatt
pappa B

Jag har placerat min blogg i

Ryssland
på bloggkartan.se

Inga kommentarer: