onsdag 1 oktober 2008

Höstens färger börjar fylla paletten.

Några frostnätter räcker. Då bleknar den gröna sköna sommaren bort och fram träder naturens underbara färgpalett, fylld av orange, gult i olika nyanser, vinrött, rostrött och hela den gröna lugna skogen sprakar plötsligt av färg. Det gör även stadens gator och torg. Även den skavda trottoaren lyser upp när de gula löven lägger sin matta över asfalten. Visst är hösten vacker så säg.
Jag har rotat fram en väska i skrubben och lagt fram en liten hög med kalsonger, T-tröjor, strumpor och mina rakgrejer. Har kollat kostymerna och plockar bara ut en + en marinblå clubblazer och några byxor. Skjortorna tar jag under morgondagen, ev. slipsar lika så. En vindtät tröja för det skall fotas på däck och så badbrallor för gode Hr informatören Lundblad informerade om att det fanns jacuzzi ombord. Smarrigt värre må jag säga. Nåväl nu riktar jag in mig mot sängen för att kunna stiga upp tidigt i morgonbitti och leverera tre texter + bilder till avisen.
Natti min vänner och även ni andra
pappa B

Inga kommentarer: