måndag 24 november 2008

Fint eller fult, det var frågan det?

Ja bilden ser för eländig ut, jag vet. Detta är pappa B:s strålande utsikt från balkongen i köket. På balkongen i rummet, en sk. fransk variant där får jag bara ut halva kroppen så jag får vrida på mig om jag skall lufta hela gubben. Men...det var i det närmaste vädret jag tänkte på.
Född och uppvuxen bakom en snödriva i det fantastiska Porjus så bode man ju älska eller hata snö. Nu är det inte så, men någoting ditåt. När snön ligger vit på taken är det vackert, det blir ljusare under den mörka årstiden men sen då. Kallt blött (ofta här nere på västkusten) och slaskigt, då är snön bara till besvär. Dessutom måste jag skyndsamt upp till Gunilla och byta till vinterdäck.....Tur att jag kom ihåg detta då.
Gillar du snön?
pappa B

2 kommentarer:

Peace in mind sa...

Jag skriker ja, skithögt. Såklart gillar jag snö...förr när det var Stockholm som gällde blev det ju mest slask, men här saltas ingenting och då blir det bara så perfekt:)

Anonym sa...

JA då förstår jag. När det knarrar under skosulorna då är det OK
pappa B