söndag 30 november 2008

Nu är "Skogarnas Konung" i hatten..

...igår köpte kvinnan en svart väst till junior. Då fick han syn på hatten! -Den vill jag ha, kom det blixtsnabbt. -Aldrig i livet sa kvinnan som hatar hattar. Pappa B har ett antal förnäma italienska och franska hattar ihopknycklade högst upp i ett skåp. Dessa får icke brukas. -Aldrig i livet att jag köper en hatt åt dig repeterade kvinnan. "Skogarnas Konung" deppade och pappa B kom skyndsamt till undsättning. -Det är klart att grabben skall ha hatten! ( exakt efter instruktiopnsboken om hur föräldrar skall agera i team, i uppfostran av sina barn, stötta varandra i svåra situationer...hm ) Med uppspärrade stora och vackra ögon stirrade kvinnan på mig. Jag...stödet i fighten mellan ungarna hade bytt sida? Då kom en av de kvinliga väktarna fram och räddade mig. -Han är ju jättefin i hatten sa hon och lade armrana i kors över gräddhyllan (rejäl sådan, dessutom) En av expiditerna backade upp och sa lite försynt; -Vilken tuffing, jättesnyggt till västen. "Skogarnas Konung" sög åt sig berömmet och snurrade som ett kalevadrag framför speglarna inne i butiken.
Kvinnan lämnade butiken med sänkt huvud och "Skogarnas Konung" med hatt på huvudet. Själv smög jag iväg för att ta fler bilder på publiken framför scen. Men håll med, visst passar grabben i hatt (och nu kanske jag kan smyga på mig en Borselini någon gång framöver. Man behöver inte vara dum bara för att man är ful, eller?)

Upp som en sol ner som en pannkaka-
Ja, Kalla det vad ni vill. Förra veckan körde Charlotte Kalla skiten av hela världseliten. Idag körde de skiten av Kalla. Så det kan bli. Snart är det dags för killarna utan Marcus Hellner och Anders Södergren. Skall vi våga räkna med Johan Olsson bland de 10 bästa och resten inhasandes runt 20-30 plats. Så illa är det med svensk längdåkning idag. Sedan får experterna i de olika radio- och TV-kanalerna säga vad de vill. Tror att den gode Gunde undviker att göra några svanhopp när han går igenom den svenska truppens framtida stordåd. Det behövs en ny Gunde, en ny Torgny, en ny Magnusson, en ny Wassberg eller varför inte vaska fram en ny Jernberg på en gång!
Kan inte någon svensk/norsk kärleksaffär få fram en Dähli-Svensson så säg. Nu väntar pappa B på skidskyttesäsongen!
Ha det så länge
pappa B

1 kommentar:

Baronessan sa...

Stå på sig! Grabben är supercool!! jag älskar hattar!!!