onsdag 17 december 2008

Idag blev det inte mycket bloggat!

Märker plötsligt att det bara är en vecka kvar till julafton! Detta tog musten ur gubben och jag har, likt en hermelin jagat runt i affärer samtidigt som jag försökt jobba, mellan varven. Det har inte blivit någonting egentligen av någonting och jag är lika tom i knoppen nu som när jag stcak i morse. Fast några paket har det blivit. I natt kollade jag runt på en herrans massa bloggar. Det är inte klolkt vad många duktiga tjejer och killar det är som ligger ute på nätet, svävar omkring i rymden likt svalorna i skyn.
Jag började blogga 2005 på webblogg.se och då var det inte så väldigt vanligt. Idag rasslar det bara till så sitter 1000-tals nya bloggare och knackar så fingertopparna blir illröda. Hade tänkt lägga in någon stämningsfull bild med anknytning till julen, men de har jag på dia/negativ nere i skrivarlyan, så de skippar jag. Jag lägger ut den här, tycker om att äta och fotografera mat och det som där till hör.
Tänka sig att Australiens urbefolkning påminner om detta? Åtminstone till namnet i alla fall. Har inte riktigt hunnit förlika mig med dessaa mörklila tvättsvampsaktiga grönsak. Brukar skiva ner dem tunna skivor och blanda ner dem i olika grytor. Panerade i riktigt gott ströbröd är de rätt goda. Vet inte om jag tycker att de smakar speciellt mycket, men de suger åt sig bra.
pappa B

3 kommentarer:

Peace in mind sa...

Håller med, lika spännande som vettex...men dock, ett tips är att fylla dem med nåt färsjox. Ganska ok:)

Anonym sa...

Har testat detta också utan större förtjusning. Joxet smakar förträffligt resten blää. Bra jämförelse med vettex. MAn kanske skulle testa med att rulla in lite bandfärs i dsiktrasan istället? Det finns ju grönsaksaktiga grön och gul, den rosa och blå kunde man ja använda till desseren

Anonym sa...

Kolla så uselt jag stavar, Disktrasa, blandfärs ska det va